- Aktif Süspansiyon : Bir yarış sırasında otomobilin ortalama yüksekliğini sabit tutmaya yarayan ve süspansiyonlarda bulunan bir hidrolik gereç.
- Aerodinamik : Haraket halindeki hava ve bunun cisimler üzerindeki etkisini inceleyen bilim dalı. Motorsporlarında ise otomobilin gövde yapısı, 'downforce' olarak bilinen hava akımıyla 'yere basma gücünü' artırmak için geliştirilir. Otomobilin hızı artıkça, hareket eden hava aracın yere basış gücünü artırır.
- Apex : Bir virajın merkez noktası.
- Aquaplanning : Otomobilin pist/yol üzerindeki su birikintisinden geçerken, lastiklerin kayak/surf etkisi göstermesini engellemek için lastikler üzerinde yapılan teknolojik geliştirme çalışması.
- Atmosferik Motor : Havayı belirli atmosferik basınçla emme yöntemiyle çalışan motora verilen ad.
B
- Bakerville : FOCA-TV'nin yayın ve idare merkezinin adı. Merkez uydu aracılığıyla, Formula 1'i tüm dünyaya yüksek çözünürlükte sistemle yayınlar.
- Balaclava : Formula 1 pilotlarının kasklarını giymeden önce başlarına geçirdikleri, göz, ağız ve burun kısmı açık olan, yanmaya karşı %100 dayanıklı maske.
- Balans : Otomobilin pist üzerindeki navigasyonunun en iyi biçimde yapılabilmesi için, ön ve arka kısımdaki aşırı tutunmayı minimize eden düzenleme çalışması.
C
- Concorde Anlaşması : 1997 yılında FIA ve Formula 1 takımları arasında imzalanarak yürürlüğe giren anlaşma. Anlaşmada yarışlardan ve TV yayınlarından elde edilen gelirin paylaşımı ile Formula 1'in teknik ve sportif kuralları yer alır.
- Cruise Control : Hız sabitleyici
D
- Diferansiyel : Vites kutusu içinde yer alan bu mekanizma, her iki şaftın yüksek hızlarda devinimini, dolayısıyla otomobilin hızlanmasını veya yavaşlamasını sağlar.
- Difüzör : Otomobilin alt kısmında yer alan ve kafes şeklinde olan bu gereçler, hava akımını hızlandırmaya yarar ve yere basışı artırır.
E
- ECU : Motor üzerinde bulunan Elektronik Kontrol Ünitesi. Araç ile ilgili pek çok veri bu ünitede depolanır.
- Elektronik Sensör : Formula 1 araçlarının çeşitli yerlerine yerleştirilen, takımın mühendis ve mekanikerlerine verileri aktaran özel aygıt.
- Elektronik Sürüş : Gaz pedalı ile motor arasındaki mekanik bağlantıyı ortadan kaldıran bir elektronik sistem. Gaz verisi, ECU'ya iletilir ve motorun devri buna göre ayarlanır.
F
- F-Duckt (F-Kanal) : Aracın burun kısmına gelen havanın, aracın hızını yavaşlatmasın önlemek için geliştirilen, burundan açılan bir yarık sayesinde havanın arka kanatlara iletilmesini sağlayan sistem. Sistem 2011 yılından itibaren yasaklanacak.
- FIA : Federation Internationale de L'Automobile - Uluslararası Otomobil Federasyonu
- FOTA : Formula One Team Association - Formula 1 Takımlar Birliği
G
- G Force : G gücü; formula 1 pilotlarının özellikle baş ve boyun bölgelerine yüksek hızda viraj alırken binen yatay ve dikey çekim gücü.
- GP : Grand Prix
- Grid : Başlama sırası; sıralama turlarına göre otomobillerin start öncesi yarışa başlamak için çift sıra halinde dizildikleri alan. Grid'de araçlar arasındaki mesafe uzunlamasına 8 metredir.
- Grip : Tutunma.
H
- Hairpin : Pist üzerindeki en sert ve en zor viraja verilen ad.
I
- Inter Cooler : Ara soğutucu.
K
- Karbon Fiber : Doğada ham madde olarak, elyafa benzer bir şekilde bulunan madde. F1 araçlarında çeşitli işlemlerden geçirildikten sonra kullanılır ve bu haliyle çelikten 4 kat hafif, 7 kat daha dayanıklı olur. Kaza anında tüm enerjiyi emme özelliğiyle, pilotun can güvenliğini sağlayan en önemli etkenlerin başında yer alır.
- Kerb : Virajın kenarında yer alan ve genellikle kırmızı-beyaz renkle belirlenmiş olan yumuşak eğimli tümsek.
- Kers : Kinetic Energy Recovery System (Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi), Bu sistem motordan bağımsız olarak tekerleklere ekstra itme gücü sağlayan dahiyane bir fikir olarak tanımlanabilir. Sistem temelde frenleme esnasında kaybedilen momentumun bir volan(çark) ile elektrik olarak depolanması ve istendiğinde kullanılması mantığıyla çalışıyor.
L
- Lolipop Man : Lolipop adam; Pit alanındaki takm garajında görevli bulunan ekipte yer alan ve otomobilin ön kısmında, elindeki çubuğa bağlı yuvarlak tabela (lolipop) ile pilota uyarı mesajları (Frene bas, Hazır ol, Git) veren kişi.
M
- Monokok : Tek kişilik kokpit, sürücü kabini, yaşam hücresi.
O
- Oversteer : Ön kısımda daha fazla tutunma.Formula 1 otomobilinin, seyir halindeyken ön kısmındaki tutunmanın arkaya oranla daha fazla olması durumudur. Şasinin böyle bir dengesizlik durumunda
P
- Padok : Her pistte yer alan bu özel bölüm, pit alanı ve garajların hemen arkasında bulunur ve Grand Prix merkezidir. Formula 1 takımlarının operasyon alanı olan bu bölümde takımların, motor ve lastik üreticilerinin nakliye araçları ile, ikram amacıyla kullandıkları karavanlar ve basın merkezleri yer alır.
- Pit-Stop : Yarış esnasında, önceden belirlenen stratejiye göre lastik değişim için verilen kısa mola.
- Pit Alanı: Pit-Stop'ların yapıldığı yer.
- Pol Pozisyonu : Sıralama turları sonucuna göre, en hızlı turu elde edip yarışa ilk sıradan başlama.
Q
- Qualifying : Sıralama
R
- Rollover Structures, Rollbars : Takla darbesini engelleyici düzenek; Formula 1 otomobilleri, 2 adet takla darbesinden pilotları koruyucu muhafaza (rollbar) bulundurmak zorundadır. Bu rollbar, pilotun başından daha yüksek olmalı ve birisi direksiyonun ön kısmında (direksiyonun 25 cm ön kısmında), diğeri de pilotun arkasında, gövdenin üst kısmında ve en az 94 cm yüksekliğinde olmalıdır. Her iki rollover parçası da direksiyon ve pilotun başının en az 70mm üstünde yer almalıdır.
- Rüzgar Tüneli : Hareket halindeki havanın yarış otomobilleri üzerindeki etkisini ölçmek için kullanılan kapalı bir tünel. Tünelin bir ucundan değişik hızlarda verilen havaya karşı
S
- Spin : Formula 1 araçlarının çeşitli nedenlerle (kaygan zemin, oversteer...) kendi ekseni etrafında dönmesidir.
- Spoyler : Hava akımıyla yere basma gücünü (downforce) artıracak türbülansı sağlayıcı aerodinamik kanat.
- Stop and Go Penalty : Dur kalk cezası. Hakem Kurulu tarafından pilotların, Pit Alanı hız limiti, erken start gibi ihlal ettikleri kurallara uygulanan cezadır. Ceza verilen pilot, takibeden 2 tur içersinde pit alanına girmek ve 10 saniye durduktan sonra tekrar piste çıkmak zorundadır. Bu süre içinde otomobillere hiçbir bakım yapılamaz. 2002 sezonundan itibaren uygulanan bir diğer ceza ise pilotların Pit Alanından geçişlerini zorunlu kılmaktadır.
- Süper Lisans : Formula 1’e pilot olarak katılabilmek için zorunlu olan lisans (ehliyet). Bu lisansa sahip olmak isteyen pilotun, FIA tarafından belirlenmiş, belli sayıda açık tekerlekli yarış serilerine katılmış ve dereceye girmiş olması gibi bazı kuralları yerine getirmesi gereklidir.
T
- Telemetre : Hareket eden bir cisimle, sabit bir istasyon arasında
- Tork : Tork, motordan tekerleğe iletilen itme(dönme momenti) kuvvetidir. Birimi Nm (Newtonmetre)’dir.
U
- Understeer : Arka kısımda daha fazla tutunma. Formula 1 otomobilinin, seyir halindeyken arka kısmındaki tutunmanın öne oranla daha fazla olması durumudur. Understeer durumunun şiddetine göre
V
- Valf : Subap da denilen valf, hava-yakıt karışımının hızla emilmesini ve silindir içindeki havanını süratle tahliyesini sağlıyor. Dört silindirli motor için kullanılan 16 valf ifadesi ise o motorda silindir başına 4 supab bulunduğunu gösteriyor. Güçlü motorlarda bu sayı artarak 24 supaba kadar çıkabiliyor.
Y
- Yarış Direktörü : FIA tarafından her Grand Prix için, sezon başlamadan önce görevlendirilen en üst düzey görevli. Yarış direktörü, pistteki tüm görevlerden sorumludur.
- Yarış Hakemleri : FIA tarafından görevlendirilen yarış hakemleri, tüm yarış haftasonu boyunca sadece pist üzerindeki bütün aktivitelerden sorumludur. Takımları ve pilotları denetleyen hakemler gerektiğinde cezaların uygulanmasından da sorumludur.
W
- Warm Up : Serbest antrenman ve test amacıyla yapılan Isınma Turları 2003 öncesi Pazar günleri yarıştan 4,5 saat önce ve yarım saatlik süreyle yapılırdı. 2003 sezonunda uygulanan yeni kurallara göre Isınma Turları Cumartesi günleri 13:30-13:45 arasında 15 dakika olarak yapılıyor.
Flag
Formula 1'de bir yarış esnasında kullanılan bayrakların anlamları :
Damalı Bayrak

Motorsporlarının simgesi haline gelen bu bayrak, yarışın sona erdiğini belirten bayraktır.
Kırmızı Bayrak

Kırmızı bayrak, yarışın veya sıralama turları ve antrenman seanslarının durdurulduğunu belirtir. Pistte oluşan koşulların yarışın devamı için tehlike oluşturması durumunda kullanılır.
Sarı Bayrak

Pist üzerinde herhangi bir riskli durumun oluştuğunu bildiren bayraktır. Bu bayrak esnasında geçiş yapmak yasaktır.
Yeşil Bayrak

Pistteki tehlikelerin sona erdiğini ve yarışın normal şartlar altında devam edebileceğini bildirir. Kendisinden önce kaldırılan bayrağın artık devre dışı olduğunu belirtir.
Mavi Bayrak

Tur bindirilen otomobiller için, arkadan gelen daha hızlı araca ve/veya araçlara yol vermesi için kullanılır. Bu bayrağı gören sürücü, mümkün olan en kısa zamanda yavaşlayarak yol vermelidir.
Siyah Bayrak

Diskalifiye anlamındadır. Herhangi bir otomobilin kurallara uymaması sonucu, araç numarası ile birlikte gösterilir. Sürücü derhal pite girmelidir.
Sarı-Kırmızı Çizgili Bayrak

Bu bayrağın sallandığı bölümde, pist üzerinde bir yağ birikintisi olduğu belirtilir. Kaygan zemine karşı pilotlar uyarılır.
Siyah-Turuncu Bayrak

Herhangi bir otomobilin mekanik sorunu olduğunu işaret eder. Sözkonusu otomobilin numarası ile birlikte gösterilir.
Siyah-Beyaz Bayrak

Sportmenlik dışı hareket eden otomobil için, ilgili otomobilin numarası ile birlikte kullanılır.
Beyaz Bayrak

Pist üzerinde yavaşlayan bir aracı veya güvenlik, ambulans araçları gibi yavaş hareket eden araçların piste girdiğini belirtmek için kullanılır.
SC - Safety Car (Güvenlik Aracı)

Bir yarış esnasında Safety Car - Güvenlik Aracı, pist üzerinde gerçekleşen ciddi bir kaza sonrası, araçlardan herhangi birinin tehlikeli bir noktada kalmış olması veya hava koşulları gibi sebeplerden girebilir. Güvenlik aracı uyarısı görüldüğünde (SC), sürücüler birbirlerini geçemezler. Güvenlik aracı periyodunda, aracın piste girmeden önceki yarış liderinin ardında tüm pilotlar pozisyonlarını korur ve güvenlik aracı ile birlikte hareket edilir. Aracın pisti terk edeceği bir tur önceden bildirilir ve pistten ayrıldıktan sonra yeniden startı ilk sıradaki sürücü verir.
Damalı Bayrak

Motorsporlarının simgesi haline gelen bu bayrak, yarışın sona erdiğini belirten bayraktır.
Kırmızı Bayrak

Kırmızı bayrak, yarışın veya sıralama turları ve antrenman seanslarının durdurulduğunu belirtir. Pistte oluşan koşulların yarışın devamı için tehlike oluşturması durumunda kullanılır.
Sarı Bayrak

Pist üzerinde herhangi bir riskli durumun oluştuğunu bildiren bayraktır. Bu bayrak esnasında geçiş yapmak yasaktır.
Yeşil Bayrak

Pistteki tehlikelerin sona erdiğini ve yarışın normal şartlar altında devam edebileceğini bildirir. Kendisinden önce kaldırılan bayrağın artık devre dışı olduğunu belirtir.
Mavi Bayrak

Tur bindirilen otomobiller için, arkadan gelen daha hızlı araca ve/veya araçlara yol vermesi için kullanılır. Bu bayrağı gören sürücü, mümkün olan en kısa zamanda yavaşlayarak yol vermelidir.
Siyah Bayrak

Diskalifiye anlamındadır. Herhangi bir otomobilin kurallara uymaması sonucu, araç numarası ile birlikte gösterilir. Sürücü derhal pite girmelidir.
Sarı-Kırmızı Çizgili Bayrak

Bu bayrağın sallandığı bölümde, pist üzerinde bir yağ birikintisi olduğu belirtilir. Kaygan zemine karşı pilotlar uyarılır.
Siyah-Turuncu Bayrak

Herhangi bir otomobilin mekanik sorunu olduğunu işaret eder. Sözkonusu otomobilin numarası ile birlikte gösterilir.
Siyah-Beyaz Bayrak

Sportmenlik dışı hareket eden otomobil için, ilgili otomobilin numarası ile birlikte kullanılır.
Beyaz Bayrak

Pist üzerinde yavaşlayan bir aracı veya güvenlik, ambulans araçları gibi yavaş hareket eden araçların piste girdiğini belirtmek için kullanılır.
SC - Safety Car (Güvenlik Aracı)

Bir yarış esnasında Safety Car - Güvenlik Aracı, pist üzerinde gerçekleşen ciddi bir kaza sonrası, araçlardan herhangi birinin tehlikeli bir noktada kalmış olması veya hava koşulları gibi sebeplerden girebilir. Güvenlik aracı uyarısı görüldüğünde (SC), sürücüler birbirlerini geçemezler. Güvenlik aracı periyodunda, aracın piste girmeden önceki yarış liderinin ardında tüm pilotlar pozisyonlarını korur ve güvenlik aracı ile birlikte hareket edilir. Aracın pisti terk edeceği bir tur önceden bildirilir ve pistten ayrıldıktan sonra yeniden startı ilk sıradaki sürücü verir.